Wycieczki rowerowe

Trasy | Relacje z wycieczek

Trasy

Cztery podkrakowskie trasy - pozostałość internetowego przewodnika, który przerodził się w dostępny we wszystkich dobrych księgarniach ósmy tom z serii Najlepsze wycieczki na rowerze górskim: Okolice Krakowa.

W Górach nr 10 można było znaleźć ciekawą propozycję wycieczki, prowadzącej przez Dolinki Podkrakowskie linią dawnej granicy między zaborem rosyjskim i austriackim. Zapraszam do zapoznania się z Granicą Dwóch Cesarzy.

Wciąż dostępny jest opatrzony komentarzami spis literatury wykorzystywanej do opracowywania przewodnika oraz indeks nazw geograficznych, słowniczek terminologii fortecznej oraz mapka szlaku rowerowego, wytyczonego przez Urząd Gminy Zielonki.

Podmiejskie wycieczki z wydanego w połowie lat 80. przewodnika Trasy rowerowe wokół Krakowa Jerzego Małeckiego. Opisy nieco się już zdezaktualizowały, ponadto pisano je pod kątem roweru nie-górskiego... ale turysta kolarski może znaleźć dla siebie parę ciekawych propozycji tras, także po mniej popularnych okolicach Krakowa.

Chcecie, żeby ktoś wam podpowiedział, gdzie jeździć? Zerknijcie do spisu treści przewodników z serii Najlepsze wycieczki na rowerze górskim.

Relacje z wycieczek

Trzy ilustrowane relacje Jarka Strzałkowskiego z wypraw rowerowych: Wycieczka na Przehybę, Trzy Beskidy w weekend oraz Z Krakowa nad morze.

Dwa dni słońca - ilustrowany opis wycieczki w góry koło Krościenka jesienią 1999 roku.

Mimo niezbyt obiecującej rano pogody zabrałem się w sobotę rano do Łącka, żeby przetestować Schwinna-o-długiej-i-skomplikowanej-nazwie-co-ma-nie-wiadomo-jakie-zawieszenie-z-tyłu, i bardzo dobrze zrobiłem, bo się aura taka wyklarowała, że hej... Impresja z rowerowego wypadu czyli Metafizyka w pętli Dunajca.

Z Wyszogrodu pod wiatr - opowieść Marcina Wolcendorfa o marcowej wycieczce rowerowej.

W Kolorado odbywa się co roku rowerowy rajd Pedal the Peaks. W 1994 roku uczestniczył w nim Nasz Człowiek Za Wielką Wodą, Jacek Walicki, po czym rzecz całą bardzo ładnie i obszernie opisał, a my tę relację zamieściliśmy ku pożytkowi ogółu...

Tenże autor przemierzył także niemal tysiąc kilometrów słynną drogą numer 1 przez słoneczną Kalifornię. Przeczytajcie Notki z jazdy rowerem nad Pacyfikiem.

Relacje i zdjęcia z wyprawy Hanysów (i nie tylko) w okolice Ogrodzieńca (lipiec 1999 r.). Na osobnych stronach jest fotoreportaż Olka z tejże wycieczki.

Ilustrowana relacja z kolejnej wycieczki Hanysów (VI), tym razem w Dolinki Podkrakowskie.

Hanysy VII prowadziły w najpiękniejsze okolice środkowej Jury. Przeczytajcie relację, oglądnijcie mały fotoreportaż z trasy i posłuchajcie wywiadu Radia Katowice z przedstawicielami pl.rec.rowery.

Naszym celem jest po raz kolejny Podzamcze koło Ogrodzieńca, jednak tym razem grupowe "Hanysy" będą wyjątkowe - stanowić bowiem mają symboliczne zamknięcie letniego sezonu rowerowego... Relacja Olka Lipowskiego z jesiennego wyjazdu pod hasłem W pustyni i w puszczy.

9 kwietnia 2000 roku zaczęliśmy kolejny sezon grupowej integracji pod szyldem pl.rec.rowery... Do przeczytania i oglądnięcia jest reportaż z Hanysów 2K.

Szwajcaria okazuje się być poprzecinana tysiącem ścieżek rowerowych, które wiodą - przynajmniej tak się nam wydaje - nie wiadomo skąd i nie do końca wiadomo gdzie... Ilustrowane opowiadanie Leszka Andzela o wyprawie na zachód Europy, wsparte dodatkowo informacjami na temat szlaków rowerowych w Szwajcarii.

Od kilku dni buszuję gościnnie po Zjednoczonym Królestwie. Jestem tu służbowo, samochodem niestety nie rowerem, ale i tak to i owo związane z rowerami się widziało... Zbycha Bikeridera świeżutkie Rowerostrady w Anglii.

Dwa fotoreportaże ze zlotu grupy pl.rec.rowery w Jaśliskach w sierpniu 1998 r.: 14-odcinkowy czarno-biały (mój) i 12-odcinkowy kolorowy (Witka Kaszkina).

Wszystko o II zlocie pl.rec.rowery - Ojców '99 - namiary, opowiadania, wrażenia uczestników.

III zlot pl.rec.rowery - Wisła 2000 według Alfera.

Czułem się, jakbym miał ogromny kawał cementu tkwiący w jelitach. Próbowałem popić wodą, w nadziei, że przesunie ten cement, ale tylko mnie to nadęło. Trzy razy chciałem wymiotować, wkładałem palec do gardła, ale tylko wydałem kilka jęków. Opowiadanie uczestnika całodobowego maratonu rowerowego 24 Godziny Adrenaliny, który odbył się w Kalifornii.

Romal opowiada, jak w kwietniu 2000 roku nie został harpaganem.

Piękny i dziwny dzień z jeszcze dziwniejszym zakończeniem... Janów - Biłgoraj Tomasza Rubaja.

No i stoję i się zastanawiam jak osioł, któremu w żłoby dano. W lewo czy w prawo? W lewo czy w prawo? W LEWO CZYYY... W PRAWO? Do najbliższych zabudowań ze 7 km. Jestem mokry od potu. Leje się ze mnie. Komary właśnie się rzuciły i żrą na potęgę. Wreszcie wybieram: w lewo. Wycieczka Tomasza Rubaja po Działach Grabowieckich.

Tegoż autora opowieść o przemycaniu śliwowicy przez granicę polsko-słowacką.

Mimo niesprzyjającej aury i równie mało ciekawych prognoz postanowiliśmy wyruszyć na naszą wymarzoną wyprawę rowerową. Za cel wycieczki obraliśmy trochę zapomniany, jednak bardzo piękny krajobraz Gór Świętokrzyskich... Śladem jagodzianki Anny Klisowskiej.

Ruszyliśmy zgodnie z planem o 10.00 pociągiem do Sochaczewa. Ja oczywiście w ostatniej chwili, bo w ramach nadmiaru dezynwoltury po raz kolejny złapałem snake'a - na szczęście niedaleko od stacji, więc jakoś się dopchałem... Minusa Sokhatcheff, 2 września 2000.

Co chwilę zatrzymywały nas kałuże zamykające drogę, wypełnione niechybnie cuchnącymi, radioaktywnymi odpadami, więc na zjazdach wskazana była czujność. Były również błotniste pułapki, z pozoru suche, a koła jednak zapadały się w mazi... Opowieść jamali o Tour de Myślenice.

Bogato ilustrowana relacja Piotrka "STARa" Szlachty z tygodniowego objazdu Suwalszczyzny wiosną 2001 roku.

Z myślą o tej wyprawie nosiłem się od około dwóch lat. Wtedy to zacząłem przeglądać amerykańska grupę dyskusyjną alt.mountain-bike, gdzie nazwa Moab pojawiała się bardzo często - zawsze jako ucieleśnienie raju dla każdego rowerzysty górskiego. Pokojarzyłem te informacje z lokalizacjami, w jakich kręcono takie filmy, jak Down czy Kranked, i postanowiłem tam pojechać... Estoma Przygoda w Moab.

Copyright © 1996-2001 by Szymon "Zbooy" Madej (ysmadej@cyf-kr.edu.pl)     11.12.2001 13:06