Panaracer Mach SS | Panaracer Mach SK | Ritchey Speedmax W.C.S. alpha | Ritchey Speedmax W.C.S. beta | Schwalbe City Jet | Stomil Zebra
Oto lekko skrócone wyniki testu opon do górali typu slick (i semi-slick), przeprowadzonego przez czasopismo bikeBoard. Całość znajdziecie w numerze 1-2/98 tegoż, na stronach 38-41.
Nazwa | Masa/cena | Opis |
---|---|---|
![]() |
565 g | Typowy semi-slick (SS). Może być używana zarówno jako napędowa, jak i kierunkowa. (Testowana wyłącznie jako kierunkowa.) Bieżnik przez środek "pilnikopodobny", na zewnątrz bolce aż 12 mm. Profil prostokątny, bardzo twarda guma. Najlżej tocząca się opona do jazdy - opory o wiele mniejsze niż w przypadku tradycyjnych opon. Doskonała na podjazdy, wszelkie szutry i twarde podłoża, ale uwaga na wilgoć, błoto itp. Przy wolnych zakrętach bez pochylenia lubi tracić przyczepność. Najlepsza opona kierunkowa w teście, wykazuje dużą wszechstronność. Na "żywym lodzie" lepsza niż tradycyjne opony. Polecana na długie trasy turystyczne, na zawodach stosować w określonych warunkach. |
kevlar 145 PLN drut 95 PLN |
||
![]() |
580 g | Semi-knob (SK), czyli półbolcowata. Do stosowania jako opona napędowa do Macha SS lub jako kierunkowa w warunkach błotno-suchych razem z Dusterem Pro. Bolce po bokach 10 mm, pośrodku gęsto ustawione i niskie (<3 mm). Profil prostokątny, lekko wyoblony. Opory toczenia niewiele większe niż w przypadku Macha SS. Solidna opona, dobra na podjazdy, suche skały i luźne podłoża, na szutrach mniej pewna niż opony tradycyjne. Najlepsza opona napędowa spośród testowanych. Na błoto warto założyć z przodu Dustera Pro. Źle spisuje się też na śniegu. |
kevlar 145 PLN drut 95 PLN |
||
![]() |
515 g | Druga generacja semi-slicków Ritchey'a; jeździ na nich większość elity cross-country. Bardzo wymyślny bieżnik - na zewnątrz bolce 5 mm, środkiem 1,5 mm "tarki", kształtem przypominające zapadki. Profil obły. Opona kierunkowa na suche i wilgotne warunki oraz twarde podłoże. Toczy się gorzej niż Mach SS. Najlepiej hamująca opona w teście, lepsza na zakrętach wolnych niż szybkich. Dzięki miękkiej gumie zaskakująco komfortowa. Ogólnie: drugie miejsce po Machu SS, choć jest znacznie lepsza na śliskich, gładkich nawierzchniach. Najlepsza opona na mokrą litą skałę. Tylko opony z kolcami radzą sobie lepiej na żywym lodzie. |
35 USD | ||
![]() |
515 g | Napędowy Speedmax. Niewiele różni się od wersji alpha: boczne bolce są o 1 mm niższe i rzadziej rozstawione; dodatkowe niskie lamelki co 3 cm. Profil obły. Opona napędowa na suche i wilgotne warunki oraz twarde podłoże. Gdyby nie większe opory toczenia niż Mach, byłaby najlepszą oponą napędową wśród semi-slicków. Profil obły. Opona kierunkowa na suche i wilgotne warunki oraz twarde podłoże. Toczy się gorzej niż Mach SS. Najlepiej hamująca opona w teście, lepsza na zakrętach wolnych niż szybkich. Dzięki miękkiej gumie zaskakująco komfortowa. Lekka i efektowna, doskonała na ubite ścieżki i drobnoziarniste szutry. |
35 USD | ||
![]() |
710 g | Wyrafinowany slick do miasta, na suchy i mokry asfalt. Gładka opona z rowkami odprowadzającymi wodę. Profil stożkowaty, zapewniający małą powierzchnię styku z podłożem przy jeździe na wprost i większą przy pochyleniu. Bardzo niskie opory toczenia. Świetnie skręca na asfalcie (mokrym i suchym), w terenie niebezpieczna. Idealna na miejskie dojazdy i bardzo komfortowa, ale ciężka i niedostępna w Polsce. |
brak danych | ||
![]() |
620 g | W czasach, gdy projektowano ten bieżnik, nikomu się jeszcze nie śniły rowery górskie, toteż oponę tę stworzono z myślą o rowerach "młodzieżowych" i spokojnej jeździe do geesu po denaturat. Zebra to tania opona, której można spokojnie używać do windtrainerów i dojazdów "gospodarczych". Bardzo oszczędny bieżnik nie zapewnia ani przyczepności w terenie, ani odprowadzania wody na asfalcie. Profil obły. Bardzo niskie opory toczenia dzięki brakowi bieżnika i bardzo twardej gumie. Uwaga przy skręcaniu i hamowaniu na mokrym asfalcie! Prymitywna opona, która broni się tylko ceną. |
7 PLN |
![]() |
Wklepał Szymon "Zbooy" Madej
(ysmadej@cyf-kr.edu.pl) Dane copyright © 1998 by bikeBoard |
11.10.99 13:41 |