W trakcie drugiego sezonu Pacific Blue widzimy,
że patrol rowerowy przerzucił się na rowery Treka, dlaczego?
Trek przymierzał się do Pacific Blue wraz z innymi firmami, i chciał przejąć rowery obecnego sezonu. Początkowo patrzyliśmy na Treki Y33 i myśleliśmy, że mogą wyglądać zbyt radykalnie jak na rowery policyjne... Ale kiedy spojrzeliśmy na nie ponownie, szczególnie na karbonową ramę i nowe kolory, które Trek wprowadził, uznaliśmy, że mogą być odpowiednie. Również dlatego, że Trek jest liderem rynku na całym świecie rowerowym (25%) i zawsze sądziłem, że Y33 jest najlepiej wyglądającą rzeczą, którą chciałem wprowadzić do serialu. Firma Spinergy skontaktowała nas z Trekiem. Byli bardzo entuzjastyczni i zaoferowali nie tylko dostarczenie rowerów, ale i pomalowanie ich na kolor o nazwie "czerwony Pacific Blue". Co ciekawe, ludzie na linii produkcyjnej Treka byli bardzo zainteresowani dostarczeniem rowerów do serialu. Żeby tylko zrobić rowery dla nas, wstrzymali produkcję rowerów górskich na dwa tygodnie, Kiedy po raz pierwszy zmieszali odpowiednią farbę, okazało się, że był to kolor używany w ich aluminiowych rowerach, który nie będzie przylegać do ramy węglowej Y33, więc musieli ją zmienić chemicznie, by była odpowiednia dla karbonu. W efekcie te 20 rowerów, które mamy dla serialu, to jedyne wyprodukowane czerwone Y33, zrobione specjalnie dla nas. Dodatkowo dali na nie napisy "Trek" i "Santa Monica Police" i wstawili koła Spinergy. Do tego dochodzą światła Niterider z niebieskimi i czerwonymi pulsującymi światłami, które umieszczamy na przedzie rowerów w tym roku. Ostatnie wyposażenie to bagażniki Utility X.
W pierwszym odcinku sezonu, Lights Out, wprowadziliśmy nowe rowery, prezentując je jako nowo wprowadzone przez Treka i Spinergy do wydziału policji Santa Monica. Oprócz tego wspomnieliśmy na początku odcinka, że Y33 są rowerami używanymi przez Secret Service, chroniący Biały Dom, choć tamte rowery są pomalowane na biało i mają oznakowanie Prezydenta Stanów Zjednoczonych. Ale są to rowery obecnie używane do ochrony Białego Domu.
Masa rowerów wynosi jakieś 11 kg i są nieco cięższe ze światłami Niterider i torbą. Bez bagażnika i sakw ważą niecałe 11 kg.
Jeszcze nie, ale rozmawiamy z Trekiem o zrobieniu repliki roweru Pacific Blue i mamy nadzieję, że zechcą ją wprowadzić na rynek.
Używamy świateł Niterider, liczników Vetta, bagażników Utility X i sakw Jammed. Firma Jammed robi tylne sakwy policyjne, do których przyczepiamy znak "Policja". Później w sezonie mamy zamiar dołączać logo Pacific Blue - okrągłą naszywkę na mundur i na tył roweru, zrobioną z materiału odblaskowego.
Cena Y33 wynosi około $3100, koła Spinergy to dodatkowe $750, inne akcesoria $400-500, więc w sumie wychodzi prawie $4500.
Nie.
W sumie mamy 20 rowerów. Jest pięć zaprojektowanych dla głównych aktorów i dla nich dopasowanych. Są też kopie tych rowerów. Są jeszcze rowery dla grupy drugoplanowej, czyli ekipy kaskaderskiej, i te były zmienione specjalnie dla nich. Generalnie kaskaderzy mają mniejsze rowery. Y-ki mają ramy małe, średnie, duże; Jim i Rossovich wykorzystują duże ramy, Darlene i Marcos średnie, a Paula małą. Większość kaskaderów używa małych ram, gdyż są lepsze do jeżdżenia trialowego. Mamy też kilka rowerów, do których na stałe są przymocowane kamery - z przodu i z tyłu siodełka. Dzięki temu możemy filmować pogonie.
Generalnie mają dwa zestawy kajdanek, i zwykle przypinają rower do czegoś. Są momenty, gdy rowery są pozostawiane, jak w przypadku niebezpieczeństwa lub wtedy, gdy jest dużo ludzi i nikt nie będzie próbował ukraść roweru, lecz zazwyczaj zobaczycie, że rowery są przypinane.
Właśnie tak.
W tym sezonie, kiedykolwiek zobaczycie nasze patrole w ruchu, ich członkowie będą mieli założone kaski. I kiedykolwiek zobaczycie na rowerach innych "dobrych" lub postacie często pokazujące się w filmie, również będą mieć swoje "cywilne" kaski. Prawo w Kalifornii każe zakładać kaski młodym ludziom, lecz sądzimy, że nasi policjanci powinni dawać dobry przykład, szczególnie dzieciakom. W poprzednim roku nie robiliśmy tego, by twarze bohaterów były łatwiej rozpoznawalne. Ale teraz już zawsze będą w kaskach.
Niektóre tak. Jim Davidson i Marcos zrobili kilka. I Rick także. Ale generalnie większość sztuczek robią nasi kaskaderzy, ponieważ są one niebezpieczne i mieliśmy kilka wypadków. Mieliśmy Hansa "No way" Reya, który był w zeszłym roku jednym z naszych kaskaderów, i złamał sobie rękę w trakcie kręcenia odcinka Over the Edge, w scenie pogoni za samochodem. On i Eddy Fiola jechali bardzo szybko obok siebie, Eddy przygotowywał się do zejścia i wjechał w rower Hansa, Hans pośliznął się, przewrócił i złamał sobie przegub. Inny wypadek mieliśmy w tym roku, gdy jeden z aktorów prawie złamał sobie ramię przy nagrywaniu jednego z odcinków. Kilku aktorów przeleciało przez kierownicę po zahamowaniu złym hamulcem... błąd, który robią zazwyczaj tylko raz. Oprócz tego nasi aktorzy jeszcze parę razy się przewracali i lekko ranili.
Przede wszystkim są mężczyźni, ale i dziewczyn jest kilka. Wśród naszych kaskaderów są między innymi David Brinton, Eddy Fiola, Hans Rey i Corey Eubanks - kierownik ekipy drugoplanowej.
Bill Nuss - twórca/producent "Pacific Blue".
Jako płodny producent, Nuss wyprodukował lub napisał ponad 200 godzin telewizyjnych w ciągu ostatnich 6 lat. Ostatnio napisał i wyprodukował serial Renegade z Lorenzo Lamasem, a także film tygodnia NBC The Return of Hunter: Everyone Walks in L.A., z Fredem Dryerem. Nuss pracował ponadto przy serialu 21 Jump Street z Johnnym Deppem, za co dostał nagrodę Fundacji Scotta Newmana, NAACP Image Award, Asian-American Pacific Award oraz NCCJ Imagen Award.
Urodzony w Nowym Jorku, wychowywał się w Atlancie. Absolwent Uniwersytetu Northwestern. Mieszka w Los Angeles.
![]() |
![]()
Rick Rossovich - por. Anthony Palermo
Producenci - Gary Nardino, Bill Nuss |
![]() |
Znalazł na serwerze serialu i przetłumaczył Alfer (alfer@mp.pl) - maj 1998 Zamieścił Szymon "Zbooy" Madej (ysmadej@cyf-kr.edu.pl) |
1.10.99 14:30 |